نماهنگ | شهدای دانش‌آموز
کد خبر: 4096831
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

نماهنگ | شهدای دانش‌آموز

دانش‌آموزان در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی و در برهه‌های حساس نقش مهمی ایفا کرده‌اند. تقدیم بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و هزاران جانباز و آزاده در طول دوران جنگ تحمیلی تنها بخشی از افتخارآفرینی نوجوانان در برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی است.

واژه دانش‌آموز به معنای کسی است که به‌دنبال تحصیل علم و دانش است، اما این اسم در برهه‌های حساس تاریخ انقلاب نه تنها از کلاس‌های درس که در میدان‌های مبارزه بارها و بارها شنیده شده است. کودکان و نوجوانان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی‌نظیری ایفا کردند. همان‌ها بودند که از کلاس‌های درس به پیروی از امام خود ندای آزادی‌خواهی سردادند و در هشت سال جنگ تحمیلی در صف مقدم نبرد با دشمن بودند. آنها اگرچه کوچک بودند، اما دلی داشتند به وسعت آسمان و آماده پرواز در مسیر عشق.

در دوران دفاع مقدس بیش از ۵۵۰ هزار دانش‌آموز برای مبارزه با دشمنان در جبهه‌ها حضور یافتند و تقدیم بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و هزاران جانباز و آزاده در طول دوران جنگ تحمیلی تنها بخشی از افتخارآفرینی نوجوانان در برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی است. شهدایی همچون حسین فهمیده، بهنام محمدی، سیدحمیدرضا سیاه‌پوش، علی عرب(ققنوس دفاع مقدس) و تعداد بسیاری که نام و یادشان همیشه جاودانه است.

حال روزهای بسیاری از زمان دوران دفاع مقدس می‌گذرد؛ دورانی که بزرگمردانی آگاهانه و عاشقانه به جنگ با دشمن رفتند. امروز ایران اسلامی در اوج قله‌های افتخار و در امن‌ترین و با صلابت‌ترین نقطه از تاریخ خود قرار دارد. دورانی که دشمن جرئت و توانایی مقابله مستقیم با آن را ندارد. این صلابت باعث تغییر رویه دشمن شده و دشمن نه تنها سعی در ایجاد آشوب و انشقاق در کشور مستقل ایران را دارد بلکه با حمایت از گروه‌های تروریستی و در اقداماتی ناجوانمردانه زنان و کودکان این مرز و بوم را نشانه گرفته است و در آخرین اقدام خبیثانه خود سبب شهادت تعدادی از هموطنان از جمله سه دانش‌آموز شد. در ادامه و به‌مناسبت ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز و مبارزه با استکبار، نماهنگی از تصاویر شهدای دانش‌آموز تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

انتهای پیام
captcha